IKT-servicefaget

IKT-servicefaget

I dagens digitaliserte verden er det behov for servicemedarbeidere som kan håndtere oppgaver i brukerstøtte og være en kompetent fagkonsulent overfor brukerne. Både små og store bedrifter har behov for IKT–medarbeidere som kan bidra til å løse relevante oppgaver og utfordringer innen IKT.

Relevante arbeidsoppgaver kan være vedlikehold av datasystemer, veiledning og opplæring av brukere, feilsøking og utarbeidelse av brukerveiledning og instrukser. Du blir en sentral person for bedriften og må være innstilt på litt arbeidspress i perioder.

bilde-karl-fredrik

”Kombinasjonen av lønn, fagbrev og arbeidserfaring på CV’en, gjorde lærlingperioden til et givende og lærerikt fundament for min fremtidige arbeidskarriere”.

Karl Fredrik, Evry, IKT lærling
fredrik-gade

”Jeg var litt skolelei og ønsket å prøve noe nytt og spennende. Å bli lærling var uten tvil et godt valg, jeg får en smakebit av arbeidslivet, ser hvordan ting fungerer i praksis – samtidig som jeg tjener penger. Dette har gitt meg tid til å finne ut hva jeg vil gjøre videre”.

Fredrik, lærling Volmax IT- support